Met de endorfine nog in het lijf is het alweer tijd om na te denken over volgend jaar... Dan start de Giro in Amsterdam. Daarna volgen er nog zeker twee etappes door Nederland (steeds met startplaats Amsterdam - dacht ik). Finish één keer in Middelburg (joepie: Zeeland!) en één keer in Utrecht.
Voorstel aan de giro-organisatie: Wij rijden de proloog van Museumplein naar Dam vlak voor de profs of de avond ervoor, in ieder geval als alle hekken toch al staan in de binnenstad. Direct daarna gaan we van start met de 24 uurs waarin we de eerste 2 of drie etappes (afhankelijk vd lengte vd etappes) achter elkaar rijden.
Ook een leuke wielerstunt: Fietskoeriers fietsen in één dag de afstand waar wielerprofs drie dagen over doen
Last edited by fixieflow on Wed Jan 20, 2010 1:31 pm, edited 1 time in total.
Ga ik niet van uit. Amsterdam krijgt echt geen proloog vd Italianen wanneer de mooie binnenstad niet op TV getoond kan worden. En Amsterdam heeft tegenwoordig weer topsportambities... Ik heb Museumplein - Dam al gehoord als proloogparcours.
Komkom niet zo somber. Maar misschien heb ik een serotonine-overschot overgehouden aan die 380 km die ik heb getrapt dit weekend...
Sowieso is Olympia's tour geen Giro d'Italia. En bij de marathon zijn ze juist op zoek naar supersnelle tijden, anders komen de topatleten (en toptijden) niet meer en verlies je status als marathonstad. Dat is niet aan de orde bij de Giro. Proloog mag, of nee moet juist moeilijk en technisch zijn. Kunnen de sprinters ook eens een aardig (en spectutucalair!) tijdritje rijden. Je weet toch... De bruggetjes in de grachtengordel liggen erbij als ware je op de wielerbaan.
ik heb ooit meegewerkt aan het meesterwerk 'Do not disturb' ((lees: duurste nederlandse flop ooit) van Dick Maas. Die had het voor elkaar gekregen om 's nachts de raadhuisstraat (vlak achter de Dam) af te sluiten, om een paar scenes in deze prachtige stad te schieten. Zelfs 10 min omrijtijd bleek voor sommige taxichauffeurs onoverkomelijk....de gemiddelde Amsterdammer houdt er niet van als hij wordt gehinderd in zijn vaste route, of het nou door sport, cultuur of rode stoplichten komt...en mannen in felgekleurd lycra worden hier niet gerespecteerd zoals in bijv. Eindhoven, eerder meewarig aangezien voor relnichten met een jarentachtig-fetish
aan de andere kant, die italianen leggen zelfs een levensgevaarlijk tijdritparkoers of een finish voor een massasprint aan in nauwe straatjes met kasseien, gewoon omdat dat mooie beelden geeft (van de omgeving denk ik, niet van de spectaculaire valpartijen)
Anyway, ik ben voor, laten we een mailtje sturen aan de giro-organisatie! iemand die vloeiend italiaals schrijft?
Dat laatste zouden we toch wel aan Michsnel kunnen vragen (of is het alleen maar image) In ieder geval ben ik ook zeker voor... Had het na de 4mei alleycat al over een alleycat over het proloogparcours... Maar dit lijkt me nog gaver... en dan zeker ook die twee etappes er aan vast plakken... Lekker stunten, goed idee Kees
Ik vind het een heel goed idee, volgens mij is het plan inderdaad om door de binnenstad van A'dam te rijden met de proloog. Misschien kunnen we via gemeente A'dam,die uiteindelijk de Giro heeft binnengehaald, contact leggen.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum